Jak vyrobit levný a hezký katalog

Co nejvíce ovlivňuje cenu výroby katalogu?
Na jaké faktory se zaměřit?

Na otázku, kolik mě bude stát vyrobit 5000 ks katalogů, Vám hned neodpovím, je třeba mít jasno v několika údajích.

Níže je minimáně 7 údajů, které je třeba znát a které ovlivní konečnou cenu katalogu.

  1. Náklad: 1000 – 30 000 ks  (kolik toho budete chtít vyrobit)
  2. Formát: 210 x 297 mm (výsledný formát tiskoviny, šířka x výška v milimetrech)
  3. Rozsah: blok 272 stran (počet vnitřních stran, pozor nezaměnit s listy,     1 list = 2 strany)                                                                                                    obálka 4 strany (počet stran obálky, většinou 4 strany)
  1. Papír: blok =  MWC 80g lesk (druh a gramáž papíru na vnitřek)                                                                                                                                 obálka         = 300 g křída lesk (druh a gramáž papíru na obálku)
  1. Barevnost: blok   = 4+4 CMYK (plnobarevný tisk z obou stran „líc i rub“)                                                                                                             obálka= 5+4 CMYK (plnobarevný tisk + navíc přímá barva na lícu obálky)
  1. Zušlechtění: 1/0 lamino mat (z líce obálky bude lamino matné)
  2. Vazba: V2 PUR (druh vazby lepené)

Nechci uplně do detailu rozebírat každý bod. O tom jsem psal již v Tajemství tiskařů.

Ve zkratce myslete na to, že papír ovlivňuje cenu více jak z poloviny.

  • Pokud tisknete větší náklady a větší rozsahy, klíčovou roli v ceně bude hrát, jaký papír zvolíte na blok. Tedy zaměřit se na nižší gramáže od 60-90g v kvalitě MWC. Tam se dá hodně ušetřit.
  • Pokud tisknete menší náklady do 5 000 ks a počet stran je nižší do 48stran. Klidně použijte kvalitnější papír na blok s vyšší gramáží na vnitřek (od 100g).
  • Na obálku volte vyšší gramáže od 200g – 300g, jsou to jenom 4 strany a ikdyž toho tisknete více, v ceně to zásadní roli nehraje.

Nejsnadnější cesta, jak mít levný a hezký katalog vede přes ANALÝZU CENY TISKU. Napište mi Vaši představu a navrhnu Vám, kde a jak chytře ušetřit, včetně konkrétních cen.

Michal Brotánek
Expert na tisk a polygrafii. Pomáhá firmám i jednotlivcům optimalizovat náklady na tištěné materiály. Katalogy, časopisy, brožury a letáky.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů